Örebrokompaniet söker en administratör till Örebro slott

Slottet är Örebros mest kända besöksmål och en viktig pusselbit i Örebrokompaniets arbete. Där står vi inför många spännande utmaningar. Sedan tidigare bedriver vi visnings-, evenemangs- och butiksverksamhet på slottet och har ett samarbetsavtal med ägaren Statens Fastighetsverk som ger oss en samordnande roll. Från och med i år ansvarar vi även för de publika lokalerna i konferens- och festvåningen, vilket ger oss ännu större möjligheter att utveckla slottet.


Tjänsten

Ditt huvuduppdrag blir att arbeta operativt med administrativa frågor. Framför allt handlar det om allt som rör bokning av lokaler i slottets konferens- och festvåning. Detta sker i samarbete med våra tre partners som bedriver verksamheten inom detta område och du är vår huvudsakliga kontaktperson med dem. Det kan också handla om ren lokaluthyrning och praktiska frågor som hänger ihop med detta.

Du tar emot inkommande förfrågningar om visningar för förbokade grupper, bokar in våra timanställda guider, ansvarar för orderbekräftelse, fakturering och all annan administration kring denna verksamhet. Du svarar på andra inkommande förfrågningar om slottet på mail och telefon och visar upp våra lokaler för potentiella bokare och arrangörer.

En del av ditt arbete blir att bemanna slottsbutiken som även fungerar som slottets reception. Detta sker främst under lågsäsong. Under vissa tider är det härifrån som du sköter dina övriga arbetsuppgifter.

Vi är en liten organisation där alla hjälper till med olika arbetsuppgifter. Du kommer därför att bli inblandad i många av de evenemang och andra arrangemang som arrangeras på slottet varje år. Du ska även kunna genomföra guidade visningar. Detta hör inte till dina huvudsakliga arbetsuppgifter, men du ska kunna rycka in vid enstaka tillfällen om så krävs. Det kan också bli aktuellt att du får driva egna projekt.

Även om ditt arbete främst handlar om Örebro slott, kan det uppstå situationer där du kan komma att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom andra delar av Örebrokompaniets verksamhet.

 

Profil

Du har arbetat i någon form av serviceyrke och har både vana av och trivs med att möta människor i ditt arbete. Du har också en vana av att arbeta administrativt. Vi har inga krav på specifik utbildning, utan personliga egenskaper väger tungt. Som person är du positiv och gillar när det händer mycket omkring dig.

Arbetet på slottet är både omväxlande och säsongsbetonat och du bör därför ha en god förmåga att hantera stress och vana av att arbeta med många olika uppgifter samtidigt. Har du arbetat i någon form av projekt eller med evenemang är detta meriterande.

Du har B-körkort och har förmodligen arbetat i Office 356 eller liknande system. Har du dessutom vana av administrativa system, till exempel någon form av bokningssystem, är det meriterande. Vi arbetar i en aktivitetsbaserad miljö vilket ställer krav på flexibilitet, men som också ger en omväxlande och stimulerande arbetsmiljö.

Kunskaper i engelska är ett krav, tyska är meriterande.

 

Övrigt

Verksamheten på slottet är organiserad som en del av Örebrokompaniets verksamhetsområde Destinationsutveckling och värdskap.

Tjänsten är på 100 % med placering på Örebro slott. Normal arbetstid är vanlig kontorstid. Tillträde sker så snart som möjligt.

 

Ansökan

Ansökan med personligt brev och CV skickas till bjorn.fransson@orebrokompaniet.se  senast den 12 november.
Märk mailet med ”Administratör Örebro slott”.

Eventuella frågor besvaras av Björn Fransson, chef destinationsutveckling och värdskap på Örebrokompaniet, se mailadress ovan eller på telefon 070-796 74 67.