Om oss
Örebrokompaniet är Örebro kommuns marknadsföringsbolag. Vårt jobb är att marknadsföra platsen Örebro. Vi gör det för att positionera Örebro som en attraktiv plats för människor och företag. Vårt uppdrag är med andra ord brett, vårt angreppssätt likaså. Men vi jobbar alltid snabbfotat och i nära samarbete med andra.  

Om rollen
Som digital strateg och marknadsföringsspecialist hos oss på Örebrokompaniet blir din viktigaste uppgift att bidra till att vi blir ännu bättre på att marknadsföra platsen Örebro, och då framför allt via det digitala medielandskapet. Idag jobbar vi främst med Metas kanaler och våra sajter (visitorebro.se och orebroslott.se). Till viss del även med Googles olika lösningar. Men saker och ting förändras, imorgon kan verkligheten se annorlunda ut.

I denna roll blir det din uppgift att driva och utveckla vår digitala närvaro. 

  • Du omvandlar data till relevanta insikter som bidrar till smartare digitala insatser
  • Du ansvarar för optimeringen av våra sajter, innehållsstruktur, användarvänlighet och konvertering
  • Du optimerar innehåll och kampanjer i våra digitala kanaler
  • Du planerar och genomför olika typer av digitala aktiveringar/kampanjer
  • Du ansvarar för, hanterar och värderar annonsbudgetar
  • Du ansvarar för utformningen av relevanta KPIer och uppföljningen av dessa

Om dig
Vi har ett brett marknadsföringsuppdrag och bredden speglar vår vardag, och ditt jobb. Vi ser därför att du har ett antal års erfarenhet av att jobba i liknade roller. På en byrå, en marknadsavdelning eller i egen regi. En relevant utbildning är önskvärt, men du kan också ha skaffat dig motsvarande kompetens bortom skolbänken. Du behöver dessutom känna dig bekväm med att vandra mellan olika sammanhang och ämnesområden.

  • Du har en ständigt närvarande nyfikenhet, är genuint intresserad av marknadsföring och gillar utveckling
  • Du har driv, gillar att lösa problem och hitta nya vägar framåt
  • Du har en god analytisk förmåga och kan översätta ”ettor och nollor” till genomtänkta strategiska rekommendationer
  • Du har ett tydligt och pedagogiskt sätt – kan enkelt förklara krångliga grejer

Vi vill också att du:

  • Behärskar verktyg som Ads Manager, Google Analytics, Google Ads och LinkedIn (campaign manager)
  • Är duktig på SEO + SEM
  • Är skicklig på att utforma och paketera kundresor
  • Är van att arbeta målgruppsorienterat – budskap, mål och budget
  • Har kunskaper inom marknadsföring via nyhetsbrev och mejl
  • Har förståelse för vad det innebär att jobba med digital marknadsföring inom eller i relation till offentlig sektor

I vår bedömning kommer vi också värdera dina personliga egenskaper högt.

Korta fakta
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100 %, vi tillämpar provanställning.
Tillträde: Så snart som möjligt, och enligt överenskommelse.
Plats: I Örebro har vi två kontor, ett på slottet och ett i en central galleria. Vi är övertygade om att vi gör vårt bästa jobb om vi ses där och jobbar tillsammans. Inte alltid, men åtminstone tre dagar i veckan.  

På Örebrokompaniet värdesätter vi en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Ansökan
Ansökan med personligt brev och CV skickas till ansokan@orebrokompaniet.se
Skriv ”Digital strateg och marknadsföringsspecialist” i ämnesraden på mejlet. 

Sista ansökningsdag är 28 september men vänta inte, urval och intervjuer kommer ske löpande. Anställning kan komma ske under rekryteringsprocessen.

Eventuella frågor besvaras av Erik Scherlund, marknadschef och varumärkesansvarig, eller Tiina Mykkänen, vd.
Mejl: erik.scherlund@orebrokompaniet.se / tiina.mykkanen@orebrokompaniet.se
Telefon: Erik 070–861 17 08 / Tiina 070–722 93 93